- Ervaringsgerichte oefening fysieke beperking
Deelnemers krijgen bij aankomst onmiddellijk een fysieke beperking aangemeten (plaatsnemen in een rolwagen, verminderd zicht of gehoor, ...). Daarna worden ze uitgedaagd om met hun beperking een customer journey te doorlopen. In die customer journey leggen ze samen een traject af, waarbij men met diverse drempels wordt geconfronteerd (aanmelden aan het onthaal, de lift nemen, koffie halen, ...). - Persona mapping fysieke beperking
Na de ervaringsoefening wordt uitgebreid de tijd genomen voor reflectie in aparte groepen per type handicap. Aan iedere reflectiegroep neemt ook telkens een colesgever (expert inzake handicap) deel. De bedoeling is dat iedere reflectiegroep tot de opmaak van een persona komt die de voornaamste kenmerken in kaart brengt. - Uitwisseling in groep
Op basis van de opgemaakte personas worden de belangrijkste inzichten uit iedere reflectiegroep met de andere groepen gedeeld. Er is ruimte om vragen te stellen. Per type handicap geven we een aantal algemene principes op vlak van toegankelijkheid mee. De colesgevers vullen dit aan met praktische tips en tricks.