Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik me inschrijven voor een cursus of traject?

    Je kan je inschrijven via de website. Wil je hulp bij het inschrijven? Bel dan naar 09 261 57 50 of mail naar info@konekt.be.
    Door in te schrijven aanvaard je de algemene voorwaarden, waaronder ook de annuleringsvoorwaarden.

  • Wanneer schrijf ik me het best in voor een cursus of traject?

    Je schrijft best zo snel mogelijk in, want de plaatsen zijn beperkt. Je krijgt binnen de week een bevestiging van inschrijving en een factuur. Betaal je factuur op tijd. Dan kan je zeker deelnemen.
    Als een cursus volzet is, kom je op de wachtlijst.

  • Welke cursussen biedt Konekt allemaal aan?

    Op de website vind je het volledige aanbod. Filter op thema, datum, doelgroep of locatie. Per cursus vind je meer informatie.
    Ben je ingeschreven voor een cursus? 14 dagen voor het doorgaan van de cursus, krijg je de praktische informatie per e-mail.

  • Ik heb me ingeschreven voor een cursus, maar er is iets tussen gekomen waardoor ik niet meer kan deelnemen. Wat moet ik doen?

    Je kan kosteloos en zonder reden annuleren binnen de 14 kalenderdagen na inschrijvingsdatum (= datum waarop je jouw bevestiging en factuur ontvangen hebt). Behalve wanneer de eerste cursusdag doorgaat binnen de 14 kalenderdagen na inschrijving, dan dien je nog steeds de volledige cursusprijs te betalen.

    Als je later dan 14 kalenderdagen na inschrijving annuleert, betaal je

    • tussen 15 en 30 kalenderdagen voor het begin van de cursus 50% van de cursusprijs.
    • minder dan 15 kalenderdagen voor het begin van de cursus de volledige cursusprijs.

    Ook bij situaties van overmacht, ziekte, sterfgeval in de familie.

    In dat geval zoek je best iemand die in jouw plaats naar de cursus kan komen. Heb je iemand gevonden? Laat het ons weten. Wij bekijken of deze deelnemer een geschikte vervanger is. Zo ja, dan schrijven we deze persoon in en annuleren we jouw deelname kosteloos .
    Als je niemand vindt die in jouw plaats kan komen, betaal je ofwel een deel ofwel de volledige cursusprijs.

  • Hoe verlopen de cursussen in tijden van Covid-19?

    Wanneer wij door een aanpassing van de maatregelen geen fysieke cursussen meer kunnen organiseren, dan zijn er volgende mogelijkheden:

    • De fysieke cursus kan worden vervangen door een online cursus met eenzelfde kwaliteit en leerresultaat. In dat geval blijft de deelnameprijs ongewijzigd.
    • De fysieke cursus kan worden uitgesteld naar een latere datum.
    • Als het niet anders kan, dan annuleren we de cursus. In dat geval betalen we de deelnameprijs terug.

    In ieder geval brengen we jou persoonlijk op de hoogte van de aanpassingen.

  • Worden er nog meerdaagse cursussen met overnachting gegeven?

    Nee, sinds 2019 geven we geen meerdaagse cursussen met overnachting meer.

  • Hoe kan ik een inschrijving annuleren?

    Een annulatie moet steeds schriftelijk gebeuren. Per e-mail naar info@konekt.be of per brief naar Lijnmolenstraat 153 – 9040 Sint-Amandsberg.

  • Kan ik carpoolen naar een cursus?

    Wil je afspreken met andere cursisten om samen te rijden?
    Bel naar 09 261 57 50 of mail naar info@konekt.be. We kunnen jouw gegevens doorgeven aan een deelnemer uit jouw buurt.

  • Ben ik verzekerd als ik ingeschreven ben?

    Je bent bij inschrijving automatisch verzekerd via onze verzekeringspolis die lichamelijke ongevallen dekt.
    We raden aan om zelf ook een familiale verzekering af te sluiten.

  • Ik gebruik een rolwagen of ik heb extra ondersteuning nodig. Hoe moet ik dat aangeven?

    Gebruik je een rolwagen? Duid het zeker aan op het inschrijvingsformulier. Heb je bijkomende ondersteuning nodig (verplaatsing, verzorging,…) schrijf het in het vakje ‘specifieke ondersteuning’ op het inschrijvingsformulier.

  • Worden er foto's genomen tijdens de cursussen?

    Op cursus bij Konekt nemen we foto’s. Die foto’s komen op onze website, facebookpagina of brochure.
    Duid zeker aan op het inschrijvingsformulier als we van jou foto’s mogen nemen en gebruiken.

  • Mijn vraag staat niet in deze FAQ. Waar kan ik terecht?

    Mail naar Info@konekt.be of bel naar 09/261 57 50.